Není psaní jako psaní

Je u nás téměř pravidlem, že lidé umí číst a psát. Někdo lépe, někdo hůře, ale umí to. Ovšem ono není psaní jako psaní. A zatímco se většina z nás umí bez problémů podepsat, napsat SMS nebo dokonce e-mail či dopis svým blízkým a možná i někomu dalšímu, umění napsat alespoň trochu delší slohové cvičení na náležité nebo aspoň snesitelné úrovni už zase až tak častým úkazem není.

klávesnice psacího stroje

Logicky. Kdo se k něčemu podobnému rozhoupe a chce vytvořit skutečně dílo na úrovni, musí v něm prokázat nejednu dovednost. A selhání byť i jenom v jednom jediném ohledu znamená neúspěch celého výtvoru.

Při psaní se totiž musí dbát nejenom na to, aby byl výtvor dostatečně dlouhý, ale i na to, aby byl na úrovni třeba co se týká pravopisu. Pokud někdo předloží veřejnosti dílo, kde se to hemží hrubicemi, nemůže očekávat masovou příznivou odezvu.

Pak takový článek musí být i poutavý. Musí už od prvních slov zaujmout, aby ho byl čtenář ochoten dočíst až do konce a aby se nad ním i zamyslel.

Slohová stránka musí odpovídat tomu, pro jaké publikum je ono dílko určeno. Každý považuje za ideální něco jiného a styl, který člověku nevyhovuje, ho velice často odradí.

Je třeba, aby takový článek nesl i určité poselství, aby čtenáři něco dal, aby ho poučil, rozšířil jeho obzory.

Pak musí jít také o článek originální. Pokud si totiž někdo někde něco přečte, logicky už nebude mít zájem, až něco identického najde znovu jinde.

Zároveň musí být takový text i přesvědčivý. Aby zasadil ve čtenáři semínko, ze kterého snad něco užitečného vzejde, aby přečtené nezapadlo coby nezajímavé v zapomnění.
psaní do bloku

To vše dohromady je návodem, jak napsat dobrý PR článek https://www.seolight.cz/jak-psat-pr-clanek. Na to vše se musí brát zřetel. A pokud si někdo v něčem není jistý v kramflecích, měl by si zajistit napsání raději u zkušeného copywritera. Který vše zmíněné zvládá a dokáže to, co u nás jen tak někdo neumí. Protože znalost písmen ještě ani zdaleka neznamená umění psát. To je prostě realita.